Увага! Конкурси!!!
Пам’ятка роботи над помилками
№ п\п
|
Орфограма
|
Алгоритм роботи
|
1.
|
Пропуск букв. Заміна одних букв іншими
|
скільки звуків.
голосні.
4. Склади речення з цим
словом.
|
2.
|
Перенос слів з рядка в рядок
|
Ма – ленький,
малень – кий.
|
3.
|
Правопис і перенос слів з буквосполученнями дз, дж.
|
Дзво – ник, ку – ку – ру – дза, хо – джу.
|
4.
|
Правопис і перенос слів з буквосполученнями йо, ьо.
|
Мальо – ваний, га – йок, знайо – мий.
|
5.
|
Правопис слів з подовженими приголосними звуками
|
Знання, життя, колосся, гілля, півріччя
|
6.
|
Букви я, ю, є, і, ь для позначення м’якості приголосних на письмі
|
Пісня, люди, синє, тінь.
|
7.
|
Звуко – буквений аналіз слів
|
Ялинка = о \ -о- \ -о , 3 скл., 6 б., 7 зв.
|
ПОРЯДОК ЗВУКО –
БУКВЕНОГО АНАЛІЗУ СЛОВА
1.
Вимовити
аналізоване слово вголос.
2.
Поділити слово на
склади.
3.
Побудувати звукову
модель слова, послідовно назвавши всі звуки в ньому.
4.
Визначити
наголошений склад і поставити наголос у слові.
5.
Назвати всі букви в
слові.
6.
Назвати голосні
звуки в слові і букви, якими вони позначені.
7.
Назвати приголосні
звуки в слові і букви, якими вони позначені.
ПОРЯДОК РОЗБОРУ
СЛІВ ЗА БУДОВОЮ
1.
Змінити слово за
допомогою питань і визначити закінчення.
2.
Назвати основу
слова.
3.
Дібрати до слова
декілька споріднених і визначити корінь.
4.
Визначити префікс
(якщо є).
5.
Визначити суфікс
(якщо є).
ЗРАЗОК
УСНОГО РОЗБОРУ
1.
У слові РОЗПИСКАзакінчення А, бо воно змінюється так:
РОЗПИСКА
РОЗПИСКИ
РОЗПИСКУ
РОЗПИСКОЮ
2.
Основа – РОЗПИСК – .
3.
Корінь – ПИС – , бо це є спільна частина споріднених слів ПИСАТИ, ЗАПИС, ПИСЬМО.
4.
Префікс РОЗ – .
5.
Суфікс – К – .
ЯК
ВИЗНАЧИТИ У СЛОВІ СУФІКС
1.
Змінити слово за
допомогою питань і визначити в ньому закінчення та основу.
2.
Дібрати декілька споріднених
слів і визначити корінь.
3.
Виділити частину
слова між коренем і закінченням. Це – суфікс.
ПОРЯДОК
МОРФОЛОГІЧНОГО РОЗБОРУ ІМЕННИКА
1.
Записати
аналізоване слово.
2.
З’ясувати, на яке питання воно відповідає (поставити
питання до слова).
3.
До якої частини
мови належить? (Назвати частину мови).
4.
З’ясувати: власна назва чи загальна.
5.
Назва істоти чи неістоти.
6.
Визначити рід.
7.
Визначити число.
8.
З’ясувати з якими словами (або словом) в реченні зв’язане.
9.
Визначити яким є
членом речення.
ПОРЯДОК МОРФОЛОГІЧНОГО РОЗБОРУ ПРИКМЕТНИКА
1.
Записати
аналізоване слово.
2.
Визначити з якими
словами (або словом) в реченні зв’язане.
3.
З’ясувати, на яке питання воно відповідає (поставити
питання до слова).
4.
До якої частини
мови належить? (Назвати частину мови).
5.
Визначити число.
6.
Визначити рід (в
однині).
7.
Визначити яким є
членом речення.
ПОРЯДОК МОРФОЛОГІЧНОГО РОЗБОРУ
ДІЄСЛОВА
1.
Записати
аналізоване слово.
2.
З’ясувати, на яке питання воно відповідає (поставити
питання до слова).
3.
До якої частини
мови належить? (Назвати частину мови).
4.
Визначити час.
5.
Визначити рід (у
минулому часі).
6.
Визначити з якими
словами (або словом) в реченні зв’язане.
7.
Визначити яким є
членом речення.
ПАМ’ЯТКИ
ЩОДО УНОГО І ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ
І ПАМ’ЯТАЙ!
1.
Усне мовлення має
бути правильним, виразним, зрозумілим для всіх, хто його слухає.
2.
Необхідно правильно
передавати словами і голосом свої думки і почуття.
3.
Під час усного
мовлення треба користуватись мімікою, жестами, різною силою голосу та різними
інтонаціями.
ІІ ПІД ЧАС РОЗМОВИ ПАМ’ЯТАЙ!
1.
Вдумливо добирай
слова.
2.
Послідовно викладай
думку.
3.
Чітко і виразно
вимовляй кожне слово.
4.
Передавай голосом
різні почуття та інтонації: здивування, запитання, радість, сум, відчай,
задоволення та ін.
5.
Доводь свою думку
до кінця.
ІІІ ПАМ’ЯТАЙ!
1.
Володіти культурою
писемного мовлення – означає правильно, чітко, каліграфічно і без помилок оформляти
свої думки на письмі.
2.
Охайний,
розбірливий почерк – це вияв поваги до того, хто читатиме написане вами.
ПАМ’ЯТКА
ЩОДО РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1.
Уважно прочитати
умову задачі декілька разів.
2.
Повторити про що
йде мова в задачі.
3.
Вдумливо прочитати
головне питання задачі.
4.
З’ясувати відомі і
невідомі величини (поняття) та зв’язки між ними (проаналізувати задачу).
5.
Подумати над пошуком шляхів розв’язання задачі.
6.
Встановити порядок
виконання дій.
7.
Розв’язати задачу.
8.
Переконатися в
правильності розв’язання, склавши обернену задачу до даної.
9.
Записати відповідь.
АЛГОРИТМ
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ
1.
Уважно розглянути і
записати умову рівняння.
2.
З’ясувати, яка дія є останньою.
3.
Назвати компоненти
і результат дії в рівнянні.
4.
З’ясувати, який з компонентів є невідомим.
5.
Пригадати правило
знаходження невідомого компоненту.
6.
Знайти невідомий
компонент, тобто розв’язати рівняння, виконавши необхідні обчислення.
7.
Зробити перевірку.
Комментариев нет:
Отправить комментарий