Навчально-виховна робота


Документація класного керівника

  1. Класний журнал.
  2. Аналіз контингенту учнів класу (соціальний паспорт).
  3. План виховної роботи на семестр, затверджений заступником директора з виховної роботи.
  4. Особові справи учнів класу.
  5. Табелі успішності та відвідування занять учнями.
  6. Щоденник класного керівника (облік виховних годин, годин спілкування; індивідуальна робота з родинами класу).
  7. Документація (довідки, акти, доповідні) щодо пропусків навчально-виховного процесу  учнями школи.
  8. Щоденник психологічно-педагогічних спостережень за учнями.
  9. Щоденник роботи з "важкими" учнями.
  10. Акти обстеження житлово-побутових умов проживання та матеріального становища учнів.
  11. План та протоколи засідань ради профілактики правопорушень школи.
  12. Протоколи бесід з учнями та батьками.
  13. Протоколи батьківських зборів, доповіді та виступи на зборах.
  14. План роботи МО класних керівників.
  15. Матеріали із запобігання дитячого травматизму, бесід з правил дорожнього руху, журнал (зошит) проведення інструктажів з ТБ із підписами учнів.
  16. Дані щодо літнього оздоровлення учнів класу.
  17. Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.
  18. Розробки сценаріїв виховних заходів.
  19. План та матеріали діяльності волонтерської організації групи.
  20. Літопис чи фотоальбом групи.

Золоті правила класного керівника

1.       Бути особистістю, до якої діти тягнутимуться.
2.       Вчитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе. А це можливо, коли він сам любить, поважає та піклується про кожну дитину, й у стосунках з нею чесний і відвертий.
3.       У вчителя не має бути улюбленців, тоді дитина прислухатиметься до порад такого вчителя, виконуватиме його прохання, ділитиметься з ним найпотаємнішим.
4.       Учитель має бути веселим, жартами підтримувати і заохочувати позитивне. Це наближає його до дітей і зберігає його серце та нерви у порядку.
5.       Вчитель повинен правильно використовувати свій час, щоб поповнювати запас енергії завдяки природі, мистецтву.
6.       Вчителю слід завжди бути доброзичливим. Немає в дитині нічого такого, що вимагало б жорстокості. Зло перемагають добром, любов’ю. Вчитель повинен бажати дитині лише добра, виховувати в неї добро своїми власними вчинками, і вона відповість тим самим.
7.       Учителю варто читати більше наукової літератури. З такою людиною дітям завжди цікаво.
8.       Завдання вчителя, як особистості: „знайди себе в собі”, підкори себе собі, оволодіти собою і допомогти дітям зробити те саме.
 9.     Учитель повинен володіти мистецтвом  індивідуальних бесід з дитиною, вміти вислухати її, підтримати в ній вогник самоповаги.
10.   Класний керівник має створити доброзичливий учнівський колектив, в якому кожна дитина пам’ятає, що поруч з нею людина, з інтересами якої треба рахуватися.
11.      Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум, не допускати поспішних, непродуманих рішень, не залежати від настрою.
12.      Вчителю слід дорожити довір’ям дитини, любити її, захищати, поважати її почуття. Тоді між учителем і дітьми складатимуться доброзичливі, щирі стосунки. Педагог повинен берегти найвище благо: людську гордість, недоторканість особистості, гідність дитини.
13.    Вчителю необхідно виховувати у дітей самодисципліну, боротися з лінощами. Разом з батьками слід добиватися того, щоб дитина сама себе обслуговувала. Діти повинні розуміти, що навчання у школі – це їхня найважливіша робота.

Основні напрямки індивідуальної роботи з учнями:

      розвиток пізнавальних інтересів;
      формування комунікативних якостей;
      виховання самодисципліни;
      розвиток творчих здібностей;
      корекція поведінки, робота з важковиховуваними учнями, учнями з аддиктивною поведінкою;
      вихід із кризових ситуацій, допомога учням з вадами здоров'я;
      робота з обдарованими дітьми;
      вивчення індивідуальних особливостей, специфіки умов і процесу їх розвитку;
      встановлення міжособистісних відносин з кожною дитиною;
      взаємодія з батьками, адміністрацією, соціально-психологічними службами навчального закладу з метою проектування індивідуальної траєкторії розвитку учня, педагогічної підтримки суспільно-корисних ініціатив учнів, корекції відхилень в інтелектуальному, моральному фізичному становленні учнів;

      діагностика результатів навчання, виховання, розвитку кожної особистості учня, облік їх особистих досягнень.

Індивідуальна робота з учнями, що не встигають
та схильними до правопорушень

№ з/п
Зміст роботи
Термін проведення

1
Вивчити індивідуальні особливості
Протягом року
2
Визначити коло друзів, а також вплив його на кожного з них
Протягом
І семестру
3
Відвідати сім'ї, вивчити пізнавальні інтереси школярів
Вересень
4
Ознайомити учнів з вимогами у школі:
•   не порушувати дисципліну;
•   не запізнюватися на уроки;
•   не пропускати заняття;
•   не сперечатися із дорослими вдома:
•   своєчасно виходити до школи;
•   повертатися після уроків;
•   дбайливо ставитися до одягу;
•   бути охайним
Протягом
першого тижня
5
Організувати допомогу кращих учнів класу щодо ліквідації проблем та прогалин у знаннях, допомогти учням повірити у власні сили та здібності
Протягом року
6
Провести консультації батьків про засоби ліквідації прогалин у знаннях учнів
Вересень
7
Провести роботу щодо активізації пізнавальної діяльності школярів, а саме:
1) опитувати лише той матеріал, який школяр знає;
2) надавати консультації з предметів;
3) давати на уроках індивідуальні завдання відповідного рівня знань.
Протягом року
8
Встановити зв'язки школярів за місцем проживання, визначити їх характер з метою нейтралізувати нега­тивний вплив оточення
Вересень — жов­тень
9
Дати рекомендації батькам учнів відносно домашнього контролю та організації відповідного розпорядку дня, в обладнанні кутка для занять, дотримання учнями режиму дня
За необхідності
10
Зацікавити суспільно-корисною працею, враховуючи інтереси учнів
По можливості
11
Провести анкетування з теми «Причини неуспішності в навчанні, ставлення до навчання. Наслідки поганої освіти»
Жовтень
12
Бесіда «Профілактика шкідливих звичок»
Січень
13
Провести анкетування:
1.  «Твоя майбутня професія»
Грудень
14
Провести бесіду з учнями «Профілактика правопорушень»
Листопад
15
Провести зі школярами бесіди:
1) «Чи потрібно дотримуватися правил поведінки у школі?»
2) «Твій вільний час»
3) «Про культуру поведінки»
4) «Про дружбу та товаришів»
5) «Про книги, які ти прочитав»
6) «Культура поведінки — основа життя в суспільстві»
7) «Як вивчити свій характер»

Грудень
Жовтень
Квітень
Квітень
Лютий
Березень
Лютий
16
Діалог на тему «Твоє інтелектуально-естетичне хобі: читання, колекціонування, декоративне мистецтво, майстрування і т. ін.»
Лютий
17
Тренінг «Твоє життя — твій вибір», «Знаємо та реалізуємо свої права»
Грудень, березень
18
Провести бесіду з батьками на тему «Про правову відповідальність неповнолітніх»
Жовтень
19
Провести тренінги:
1. Створення комфортного психологічного стану.
2. Підтримка оптимістичних поглядів на життя.
3. Позитивне підкріплення відносин з однолітками.
Грудень
21
Провести практикум з батьками «Динаміка зловживань психотропними препаратами, алкоголем в підлітковому віці. Профілактика, причини та наслідки наркоманії та алкоголізму»
Квітень
22
Активізувати роботу щодо залучення до роботи предметних гуртків, позакласну діяльність, в роботу спортивних секцій
Протягом року
23
Провести ряд бесід з батьками учнів, що не встигають:
1 .«Вплив моральної атмосфери і психологічного клімату сім'ї на формування особистості дитини».
2.«Культура міжособистісних відносин — важливий фактор успішного виховання».
3.«Законодавство України про відповідальність батьків за виховання дітей».
4.«Про адміністративну відповідальність батьків за
порушення прав дитини»

Листопад

Лютий

Березень

Травень


Перелік  порушень дисципліни учнями

1.    Порушення Положення про шкільну форму.
2.       Запізнення на уроки.
3.       Пропуски уроків без підтверджуючих документів (довідка).
4.       Порушення дисципліни на уроках та на перервах.
5.       Відсутність шкільного приладдя.
6.       Моральний тиск, принижуючий  людську гідність.
7.       Застосування фізичної сили в вирішенні відносин.
8.       Пошкодження шкільного майна та особистих речей учасників
навчально-виховного процесу.
9.       Користування під час перебування  в школі мобільним телефоном, плеєром, електронними   іграми.
10.    Порушення   правил   безпеки, а   саме   принесення   до   школи вибухових   пристроїв, колючих   та   ріжучих   предметів, хімічних речовин, газових балончиків та інше.
11.     Крадіжка, самосуд.

12.    Приведення до школи сторонніх осіб.

Робота зі здібними учнями

  1. Підготовка та виконання творчих робіт;
  2. підготовка та участь у конкурсах,;
  3. розвиток логічного мислення, творчої уяви, памяті шляхом виконання завдань підвищеної складності;
  4. допомого сильніших учнів (консультантів) слабо встигаючим;
  5. підготовка повідомлень до уроків з окремих питань.

Робота зі слабовстигаючими учнями

  1. Призначення консультантів, пояснення щодо їх роботи;
  2. складання алгоритмів щодо виконання завдань, які викликають труднощі;
  3. підбір та виконання спрощених завдань, що розвивають увагу, пам'ять, мислення з послідовним їх ускладненням;
  4. консультації для батьків з питань контролю та допомоги у навчанні;
  5. допомога батькам у складанні правильного режиму дня школяра та відведення в ньому часу для домашнього повторення навчальних завдань;
  6. дослідження інтересів та зацікавленостей учнів і надання їм завдань відповідно результатам досліджень;
  7. індивідуальна допомога вчителя учням у навчанні.


Робота з невстигаючими учнями

  1. Обстеження житлово-побутових умов учнів;
  2. бесіди з батьками та консультації щодо навчання та виховання дітей, організації дозвілля;
  3. залучення учнів до участі у класних та загальношкільних масових заходах ;
  4. консультації психолога для учнів і батьків;
  5. надання доручень учням відповідно до інтересів та контроль за їх виконанням;
  6. активізація пізнавальних інтересів учнів у навчальній діяльності шляхом надання індивідуальних творчих, диференційованих завдань з предметів (звичайних та пошукового характеру) в ігровій формі, з використанням інноваційних технологій, створення ситуацій успіху.



Робота з батьками
МЕТА: залучати батьків до
              активної співпраці у
              навчально-виховному процесі;
              сприяти підвищенню зацікавленості 
              шкільним життям учнів                                                 

ЗАВДАННЯ:
·       Вивчення сімей учнів;
·       ознайомлення з матеріально-побутовими умовами життя сімей, їх психологічним кліматом, особливостями поведінки дитини в сімї;
·       організація психолого-педагогічної просвітницької роботи батьків через систему батьківських зборів, тематичних та індивідуальних консультацій і співбесід;
·       спільне проведення дозвілля.

Засідання батьківського комітету

Питання для розгляду
Термін засідання
Вибори батьківського комітету класу. Планування роботи. Вирішення організаційних питань.

Вересень
Підготовка до проведення свята «Золота осінь». Допомога в організації дозвілля дітей під час осінніх канікул.

Жовтень
Підготовка до Новорічного ранку
Листопад

Організація зимових канікул
Грудень

Організація генерального прибирання класу. Ремонт шкільних меблів.

Січень

Складання плану підготовки до свят «День захисника Вітчизни», «8 Березня»

Лютий
Підготовка до батьківських зборів разом з учнями. Організаційні питання.

Березень
Підведення підсумків роботи за навчальний рік. Складання перспектив на майбутнє.

Травень


Мета і завдання виховної роботи
МЕТА:    формування морально-духовної
                 життєво   компетентної особистості,
                 яка успішно самореалізується в соціумі
                 як громадянин, сім'янин, професіонал.

ЗАВДАННЯ:
v    дотримання принципів виховання, визначених концептуальними засадами національної програми;

v    організація виховного процесу в класному колективі та з бать­ками на засадах проектної педагогіки;

v    задоволення базових потреб особистості вихованця (фізіологіч­них потреб, потреби в безпеці, любові та прихильності, визнанні та оцінці, самоактуалізаціі);
v    реалізація у процесі роботи особистісно орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до орга­нізації виховного процесу в класному колективі;
v    оптимальне поєднання форм організації виховної роботи: інди­відуальної, групової, масової;
v    створення належних умов для особистісного зростання кож­ного вихованця (створення ситуацій успіху та підтримки), його психолого-педагогічний супровід;
v    співпраця з органами учнівського самоврядування, дитячими громадськими організаціями.

Проблемна тема виховної роботи:
«Створення сприятливих умов для фізично-духовного,
 ідейно-культурного розвитку дітей як свідомих носіїв інтересів сучасного суспільства»


Циклограма класовода
ЩОДНЯ
1.     Робота з учнями, що запізнюються, зясування причин відсутності на уроках;
2.     харчування учнів;
3.     організація чергування в класній кімнаті та контроль за виконанням черговими своїх обов’язків;
4.     індивідуальна робота з учнями.


ЩОТИЖНЯ
1.     Проведення виховних годин, годин спілкування з класом учнів (за планом);
2.     робота з батьками (за планом або за ситуацією);
3.     робота з вчителями-предметниками, що викладають у класі (за ситуацією).

ЩОМІСЯЦЯ
1.     Консультації  у шкільного психолога;
2.     зустріч з батьківським активом;
3.     наради щодо планування роботи, стану справ у класі (за графіком).


ОДИН РАЗ НА РІК
1.     Проведення відкритого виховного заходу;
2.     оформлення особових справ учнів;
3.     записи в Алфавітній книзі;
4.     аналіз та складання плану виховної роботи у класі;
5.     надання статистичних даних класу (1 вересня);

6.     перевірка електронної бази даних учнів класу.


Психолого-педагогічна характеристика
учнівського коллективу

Клас – 3
Класний керівник – Мазан Анжела Володимирівна.
У класі навчаються 13 учнів, з яких 5 дівчаток, 8 хлопчиків.
Учні більш-менш згуртовані у дружний дитячий колектив, але у 2016/2017 навчальному році  постійно буде проводитись робота задля його зміцнення.
Окремі школярі виявляють позитивний інтерес та відповідальне ставлення до навчання в школі і виконання доручень. Це Біленко Настя, Герасименко Алла, Кліменко Уляна, Кулешов Ярослав, Фік Люба, Фік Іван, Худокормов Данило.
Вони уважні, старанні, активні  на уроках.
Ці учні вміють зосереджуватися, працювати з вчителем і частково самостійно, виявляють зацікавленість шкільним життям. Спілкуються з однокласниками.
Ветров Максим, Іващенко Данііл, Носаль Сергій, Петрова Леона мають послаблений інтерес до навчання і потребують більшого контролю з боку вчителя. Їм важко зосереджуватись і втримувати увагу на матеріалі уроку, а також працювати самостійно.
Учень 3 класу Солонцов Віктор мав дуже складний період адаптації до школи і соціуму. Тому хлопчик значно відстає у навчанні. Він завжди пасивний, інтересу до навчання не виявляє. З однокласниками спілкується, але часто отримує зауваження щодо культури поведінки.
Хлопчик потребує постійного контролю з боку батьків і педагога.
На атмосферу в класі впливають такі чинники: доброзичливі стосунки між вчителем та учнями; учнями, вчителем і батьками; взаєморозуміння учнів та батьків.
Класний коллектив майже згуртований. Третьокласники завжди активні під час проведення класних та загальношкільних виховних заходів.
Вчитель продовжить спостерігати за школярами та вивчатиме їхні інтереси і надалі.
Загальний рівень вихованості та культури класного колективу: середній.


Соціальна карта класу


Планування виховної роботи

з учнями 3 класу на 2016-2017 н.р.


Комментариев нет:

Отправить комментарий