Учням

Увага! Конкурси!!!








                                     

   Памятка роботи над помилками

№ п\п
Орфограма
Алгоритм роботи
1.
Пропуск букв. Заміна одних букв іншими
  1. Напиши слово правильно.
  2. Вкажи скільки в цьому слові букв,
скільки звуків.
  1. Поділи слово на склади, підкресли
голосні.
     4. Склади речення з цим словом.
2.
Перенос слів з рядка в рядок
  1. Випиши слово правильно.
  2. Поділи на склади.
  3. Поділи на склади для переносу.
  4. Вкажи всі можливі способи переносу цього слова.
  5. Наведи декілька прикладів
Ма – ленький,  малень – кий.
3.
Правопис і перенос слів з буквосполученнями дз, дж.
  1. Випиши слово правильно.
  2. Добери два слова на те ж буквосполучення, в якому допущено помилку.
  3. Вкажи всі можливі способи переносу цих слів.
Дзво – ник, ку – ку – ру – дза, хо – джу.
4.
Правопис і перенос слів з буквосполученнями йо, ьо.
  1. Випиши слово правильно.
  2. Добери два слова на те ж буквосполучення, в якому допущено помилку.
  3. Вкажи всі можливі способи переносу цих слів.
   Мальо – ваний, га – йок, знайо – мий.
5.
Правопис слів з подовженими приголосними звуками
  1. Випиши слово правильно.
  2. Добери декілька слів на це правило.
  3. Склади речення з цим словом.
Знання, життя, колосся, гілля, півріччя
6.
Букви  я, ю, є, і, ь  для позначення мякості приголосних на письмі
  1. Випиши слово правильно.
  2. Добери декілька слів з мякими приголосними звуками.
  3. Підкресли букви, що позначають мякість приголосних.
Пісня, люди, синє, тінь.
7.
Звуко – буквений аналіз слів
  1. Склади звукову модель слова
  2. Вкажи кількість складів, букв, звуків.
  3. Визнач наголошений склад.
Ялинка = о \ -о- \ -о , 3 скл., 6 б., 7 зв.


ПОРЯДОК ЗВУКО – БУКВЕНОГО АНАЛІЗУ СЛОВА
1.     Вимовити аналізоване слово вголос.
2.     Поділити слово на склади.
3.     Побудувати звукову модель слова, послідовно назвавши всі звуки в ньому.
4.     Визначити наголошений склад і поставити наголос у слові.
5.     Назвати всі букви в слові.
6.     Назвати голосні звуки в слові і букви, якими вони позначені.
7.     Назвати приголосні звуки в слові і букви, якими вони позначені.


ПОРЯДОК РОЗБОРУ СЛІВ ЗА БУДОВОЮ
1.     Змінити слово за допомогою питань і визначити закінчення.
2.     Назвати основу слова.
3.     Дібрати до слова декілька споріднених і визначити корінь.
4.     Визначити префікс (якщо є).
5.     Визначити суфікс (якщо є).

ЗРАЗОК УСНОГО РОЗБОРУ
1.     У слові РОЗПИСКАзакінчення А, бо воно змінюється так:
РОЗПИСКА
               РОЗПИСКИ
               РОЗПИСКУ
 РОЗПИСКОЮ
2.     Основа – РОЗПИСК – .
3.     Корінь – ПИС , бо це є спільна частина споріднених слів ПИСАТИ, ЗАПИС, ПИСЬМО.
4.     Префікс РОЗ – .
5.     Суфікс – К – .

ЯК ВИЗНАЧИТИ У СЛОВІ СУФІКС
1.     Змінити слово за допомогою питань і визначити в ньому закінчення та основу.
2.     Дібрати декілька споріднених слів і визначити корінь.

3.     Виділити частину слова між коренем і закінченням. Це – суфікс.


ПОРЯДОК МОРФОЛОГІЧНОГО РОЗБОРУ ІМЕННИКА
1.     Записати аналізоване слово.
2.     Зясувати, на яке питання воно відповідає (поставити питання до слова).
3.     До якої частини мови належить? (Назвати частину мови).
4.     Зясувати: власна назва чи загальна.
5.     Назва істоти чи неістоти.
6.     Визначити рід.
7.     Визначити число.
8.     Зясувати з якими словами (або словом) в реченні зв’язане.
9.     Визначити яким є членом речення.

ПОРЯДОК МОРФОЛОГІЧНОГО РОЗБОРУ ПРИКМЕТНИКА
1.     Записати аналізоване слово.
2.     Визначити з якими словами (або словом) в реченні зв’язане.
3.     Зясувати, на яке питання воно відповідає (поставити питання до слова).
4.     До якої частини мови належить? (Назвати частину мови).
5.     Визначити число.
6.     Визначити рід (в однині).
7.     Визначити яким є членом речення.

ПОРЯДОК МОРФОЛОГІЧНОГО РОЗБОРУ ДІЄСЛОВА
1.     Записати аналізоване слово.
2.     Зясувати, на яке питання воно відповідає (поставити питання до слова).
3.     До якої частини мови належить? (Назвати частину мови).
4.     Визначити час.
5.     Визначити рід (у минулому часі).
6.     Визначити з якими словами (або словом) в реченні зв’язане.
7.     Визначити яким є членом речення.

 ПАМЯТКИ ЩОДО УНОГО І ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ

І ПАМЯТАЙ!
1.     Усне мовлення має бути правильним, виразним, зрозумілим для всіх, хто його слухає.
2.     Необхідно правильно передавати словами і голосом свої думки і почуття.
3.     Під час усного мовлення треба користуватись мімікою, жестами, різною силою голосу та різними інтонаціями.

ІІ ПІД ЧАС РОЗМОВИ ПАМЯТАЙ!
1.     Вдумливо добирай слова.
2.     Послідовно викладай думку.
3.     Чітко і виразно вимовляй кожне слово.
4.     Передавай голосом різні почуття та інтонації: здивування, запитання, радість, сум, відчай, задоволення та ін.
5.     Доводь свою думку до кінця.

ІІІ ПАМЯТАЙ!
1.     Володіти культурою писемного мовлення – означає правильно, чітко, каліграфічно і без помилок оформляти свої думки на письмі.
2.     Охайний, розбірливий почерк – це вияв поваги до того, хто читатиме написане вами.


ПАМЯТКА ЩОДО РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1.     Уважно прочитати умову задачі декілька разів.
2.     Повторити про що йде мова в задачі.
3.     Вдумливо прочитати головне питання задачі.
4.     З’ясувати відомі і невідомі величини (поняття) та зв’язки між ними (проаналізувати задачу).
5.      Подумати над пошуком шляхів розв’язання задачі.
6.     Встановити порядок виконання дій.
7.     Розвязати задачу.
8.     Переконатися в правильності розв’язання, склавши обернену задачу до даної.
9.     Записати відповідь.


АЛГОРИТМ РОЗВЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ
1.     Уважно розглянути і записати умову рівняння.
2.     Зясувати, яка дія є останньою.
3.     Назвати компоненти і результат дії в рівнянні.
4.     Зясувати, який з компонентів є невідомим.
5.     Пригадати правило знаходження невідомого компоненту.
6.     Знайти невідомий компонент, тобто розв’язати рівняння, виконавши необхідні обчислення.
7.     Зробити перевірку.

  

Комментариев нет:

Отправить комментарий